Bijna klaar met onderzoekstage - Reisverslag uit Feilding, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu Bijna klaar met onderzoekstage - Reisverslag uit Feilding, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu

Bijna klaar met onderzoekstage

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

18 December 2014 | Nieuw Zeeland, Feilding

Lieve allemaal,

Ik zie dat het alweer even geleden is dat jullie van me gehoord hebben, maar ja, ik leef nog. Inmiddels ben ik klaar met het veldwerk van mijn onderzoekstage, alle teken zijn geteld, en nu rest me alleen nog het schrijven van het verslag. Het is dus ook hoog tijd om op reis te gaan, maar daarover later meer.

Eerst even de belevenissen van de afgelopen vijf weken, of zo. Het bleek dat mijn autootje geen alarm geeft als je je lichten aan laat staan, waardoor ik met een lege accu kwam te staan. Met Sue geprobeerd hem weer aan de praat te helpen, maar dat werkte om een of andere reden niet. Dus de AA gebeld (het NZ equivalent van de wegenwacht), die de motor natuurlijk binnen een minuut gestart hadden. Toen ben ik zelf ook maar lid geworden van de AA, dacht dat dat wel handig zou zijn als ik het hele land door ging reizen, en jawel hoor. Ik was nog niet eens heel erg ver van huis, namelijk gewoon teken aan het tellen in een weiland, en je raad het al, ik liet mijn lichten weer aan staan. Weer de AA gebeld, die dit keer echt heel erg moeite hadden om me te vinden, dat krijg je als je aan het einde van een gravelweggetje staat. Nu controleer ik dus iedere keer dat ik uitstap drie keer of de lichten wel uitstaan, ook als ik ze niet aangezet had. Deze ezel gaat zich geen derde keer aan dezelfde steen stoten (is het plan).

In Feilding hebben we een schoolgroep van twintig kinderen van veertien gehad, die drie dagen achter elkaar kwamen. We hadden het hele huis vol met helpers, inclusief het tweejarige kleinkind van Sue dat het hele huis onveilig maakte (maar hij was wel schattig). Iedere dag deden de kinderen allerlei paardenactiviteiten, en ook een andere farmactiviteit, namelijk schapendrijven. Ze hebben zich rotgerend, wat heel grappig was omdat je dat juist niet moet doen want dan gaan de schapen alle kanten op behalve de goede.

Verder nog een paar leuke uitstapjes gedaan. Naar de Feilding farmers market geweest waar ze ook een schapen en koeienveiling hadden. De beesten staan met een x aantal in een hok met een veiling nummer, en dan veilen ze ze op de prijs per dier, maar je moet wel alle dieren in het hok kopen dan. Was leuk om een keer gezien te hebben.
Op de dag dat de Hobbitfilm uitkwam met de twee Franse helpers hier naar Wellington gegaan. We zijn naar de Weta Caves gegaan, en een rondleiding gehad door de workshop. Weta heeft alle wapens, kostuums, decors en special effects voor de films gemaakt. Lord of the Rings en de Hobbit zijn maar een paar van hun werken, ze hebben 182 films op hun naam staan! Ook nog door de stad gerend (letterlijk) om diverse originele kostuums te zien, die ze verspreid hadden over hotels, winkels, cafe's, musea en zelfs het vliegveld. 's Avonds dan eindelijk naar de film.

Afgelopen weekend nog met Nannet en Loes Sinterklaas gevierd (ik kreeg een teek als surprise) en de dag erna naar Castlepoint geweest. Dat ligt aan de oostkust en er waren spectaculaire kliffen en een vuurtoren. Met blote voeten in de zee gelopen.

Komend weekend gaan we naar Mt. Taranaki aan de westkust om te wandelen. Daarna ga ik oversteken naar het Zuidereiland en lekker rondreizen. Ik ben een heleboel van plan, maar wat er precies wel en niet gaat lukken hangt een beetje van het weer en de tijd af. Ik heb namelijk maar beperkt tijd omdat ik naar het schijnt ook ooit weer naar huis moet. Dus nu ga ik er nog even op volle teugen van genieten en jullie horen later wel wat ik precies uitgespookt heb!

Groetjes van Hanneke

  • 18 December 2014 - 01:06

    Ilse:

    Ha Hanneke,

    Wat leuk dat je zo'n fijne tijd hebt! Veel succes met het schrijven en alvast heel veel plezier met reizen.

    Groetjes, Ilse

  • 18 December 2014 - 07:31

    Joke Van Maris:

    Hanneke wat heb jij weer een superrijk daar ( uitgezonderd misschien de lege accu). Ga vooral lekker genieten van de vrijheid. Tot ergens in 2015!
    Joke

  • 18 December 2014 - 07:58

    Eldert:

    Hoi Hanneke, dank voor de update. Geniet maar lekker van jouw reis.

  • 18 December 2014 - 10:20

    René :

    Hoi Hanneke,

    Leuk stukje weer. Baaie plezier met rondreizen.

    René

  • 18 December 2014 - 12:17

    Zussie:

    Toemaar toemaar! Beetje blond ben je nog steeds dus :p :p Good to know, anders ben ik ook zo'n loner :p
    Veel plezier met reizen! See you soon sis!

  • 18 December 2014 - 19:56

    Carla:

    Mooi verhaal Hanneke ! En wat een leuke en mooie foto's !
    Volgens mij verveel jij je geen moment. Geniet er nog maar goed van, want de tijd gaat nu inderdaad snel.
    Wij wensen je alvast hele fijne feestdagen en een goede jaarwisseling toe !
    Groetjes van ons allemaal.

  • 24 December 2014 - 13:43

    Oma:

    Hallo Hanneke, het was weer een geweldig leuk verslag van al je doen en laten daar down under.
    Volop genieten, daar weet je wel raad mee he.
    We wensen je hele mooie en gezellige kerstdagen, feestelijke jaarwissing en ook een gezond en feestelijk 2015! Groetjes..knuffel... oma en Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Voor tien maanden ga ik lekker in Nieuw Zeeland rondreizen. Voor wie het nog niet weet, Aotearoa is de Maori naam voor Nieuw Zeeland. Het betekent 'lange witte wolk'.

Actief sinds 21 Aug. 2008
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 18004

Voorgaande reizen:

23 September 2014 - 13 Februari 2015

Onderzoekstage

03 September 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: