Veel gedaan!!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu Veel gedaan!!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu

Veel gedaan!!!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

04 Juni 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hoi mensen,

Het is weer even geleden dat ik iets geplaatst heb, dus hier is weer iets. Afgelopen weken ben ik erg druk geweest met rondreizen. Van erg zuidelijk ben ik weer naar boven gesjeesd en nu zit ik weer in de hoofdstad Wellington. De reden dat alles zo snel moest gaan is natuurlijk dat ik over drie weken alweer het vliegtuig ga nemen. Dus hier even een zeer korte samenvatting:
Vanaf mijn laatste WWOOFeradres in Balclutha naar Wanaka gegaan, waar ik me vermaakt heb in de ilusies van Puzzle World en in 'the middle of nowhere' een horsetrek gedaan heb, op een leuk Appaloosa paardje met de gekke naam Cochesa.
Toen ben ik naar Fox Glacier gegaan (het is een idee de atlas te pakken, als je wilt weten waar dat is), aan de westkust van het Zuidereiland. Nou regent het normaal heel veel daar, zelf zoveel dat men de jaarlijkse neerslag in meters meet in plaats van milimeters zoals in de rest van de wereld. Er is dus ook veel regenwoud. Door de warme lucht van Australie zijn de winters er wel erg zacht. Ik had mazzel, want het was de hele tijd droog.
Fox Glacier was niet zo interessant, dus ging ik naar Franz Jozef, waar ook een gletsjer is. Toen besloot ik iets leuks te doen, namelijk met een helicopter naar boven vliegen en daar op het ijs rondlopen. Heel cool (ook letterlijk:P), en door veel zuurstof in het ijs is het blauw, heel bijzonder. Hele mooie foto's, maar weer eens geen tijd om ze up te loaden. Ik ga een korte show in elkaar zetten die iedereen de 5e juli mag komen bewonderen.
Toen verder naar het noorden gereisd, naar Hokitika, waar ik een workshop Jade bewerken gedaan heb, was erg leuk. In Punakaiki heb ik de Pancake rocks gezien, lijsteen dat eruit ziet als een stapel pannekoeken (check Google).
In Nelson ben ik zelfs drie nachten geweest, en daar haalde ik het in m'n hoofd om uit een vliegtuig te springen:D Veel mensen vinden dat eng, maar dat viel wel mee. Wel heeeeel veeeel mooi uitzicht! Ik moet wel zeggen dat het er behoorlijk koud was, op 3900 meter hoogte. Gelukkig kreeg ik ook nog iemand met een parachute mee, dus met een tandem sprong, zodat je geen ervaring nodig hebt, kwam ik weer veilig op de grond. Het was erg leuk.
Toen heb ik weer de ferry genomen en het Zuidereiland na bijna vier maanden weer verlaten. Gisteren kwam ik dus in Wellington aan, en vandaag heb ik me weer over gegeven aan een Lord of the Rings tour. Zoveel dingen gezien dat ik het zo snel niet allemaal kan noemen, maar het was heel leuk!
Morgen ga ik naar Wanganui, en dan ga ik zaterdag weer terug naar Ohakune, mijn eerste WWOOFfarm. Daarna hoop ik nog langs Taupo, Rotorua, Coromandel en Northland te gaan, maar dat vertel ik nog wel een keer.

Groetjes van Hanneke

  • 04 Juni 2009 - 10:05

    Grote Zus:

    Hoi zusje van me,

    Dat klinkt allemaal echt cool! Wel fijn dat je die parachute bij je had, anders lijkt het me niet heel gezond om uit een vliegtuig te springen ;). Ik kijk wel uit naar je terugkomst, maar heb eerst vooral nog heel veel plezier!!!

    Liefs, Noortje

  • 04 Juni 2009 - 15:34

    Joke VM:

    Wat klinkt dat alles enthousiast, kan me ook wel voorstellen met zoveel nieuwe ervaringen. Behouden vaart en geniet ervan!!!

  • 04 Juni 2009 - 18:23

    Zussie:

    Ik moest even moeite doen je verhaal te lezen, aangezien mijn bril net kapot van m'n neus viel.... Super leuk!! Wel handig dat die ene wel aan een parachuut gedacht heeft:P:P
    Tot over 3 weken, I'm counting till zero in day's, then in Hours and then in minutes and then in (quarter)seconds!!!!

    Dikke knuffel

  • 04 Juni 2009 - 20:08

    Renate:

    Ha Hanneke,

    Ik bewonder je moed wat o.a. dat parachutespringen betreft. Ik kan me goed voorstellen hoe bijzonder zoiets is, maar als je hoogtevrees hebt, valt er heel wat te bibberen. Meid, wat heb je weer veel meegemaakt, ik ben heel benieuwd naar je foto's, dat snap je. Al zou ik alleen daarvoor al op 5 juli komen!!!!!!!!!!!
    Nog veel plezier the last few days.
    Groetjes, Renate.

  • 04 Juni 2009 - 21:14

    Carla:

    Wauw ! Ik val hier bijna van mijn stoel. Helicopter, parachutespringen en dan nog al die andere dingen. Je haalt er echt alles uit wat er maar uit te halen valt daar. Echt fantastisch. Geniet er nog maar lekker van die laatste weken. En....tot 5 juli !
    Groetjes van ons allemaal. t. Carla

  • 04 Juni 2009 - 22:54

    Mama:

    Tsjonge, ik wist niet dat Nieuw Zeeland één groot pretpark is. Geniet er nog maar van. En wij? Wij tellen nu de dagen, zoals Zussie al zei.
    Dikke knuffel, mammie

  • 06 Juni 2009 - 17:09

    T. Joke:

    Tjonge Hanneke, en dat vlak voor je weer naar huis gaat! Maar je hebt gelijk dat je je kans grijpt! Veel plezier nog die laatste dagen en ik zie je gauw!
    xxx t. Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Voor tien maanden ga ik lekker in Nieuw Zeeland rondreizen. Voor wie het nog niet weet, Aotearoa is de Maori naam voor Nieuw Zeeland. Het betekent 'lange witte wolk'.

Actief sinds 21 Aug. 2008
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 18032

Voorgaande reizen:

23 September 2014 - 13 Februari 2015

Onderzoekstage

03 September 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: