Trektochten, stranden en veel meer - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu Trektochten, stranden en veel meer - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu

Trektochten, stranden en veel meer

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

30 April 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hoi mensen,

Het is inmiddels alweer een hele tijd geleden dat ik iets verteld heb, maar ik was overal en nergens in de middle of nowhere, zonder internet in ieder geval.
De laatste week dat ik in Balclutha was ben ik nog een keer met Pam mee geweest naar de dierenkliniek. Ze is de hele middag bezig geweest om een hond te hechten, die zijn hele gezicht open had liggen nadat ie tijdens de jacht door een hert geramd was. Het was zo open dat zijn neusbeen te zien was. Ik vond het bijzonder boeiend, maar ze vroeg een paar keer op ik me nog goed voelde, omdat mensen dus wel een flauw vallen als ze zoiets zien. Was helemaal geen probleem, maar ik heb dan ook wel meer onsmakelijke dingen gezien.
Vorige week ging ik dan naar Invercargill. Dat is de meest zuidelijke stad op het zuidereiland. Er is daar niks te doen, dus wat de plaatselijke bevolking doet is 's nachts herrie maken en met raceauto's door de hoofdstraat scheuren. Was dus niet echt prettig.
De dag daarna de boot genomen naar Stewart Island. Het grappige was dat je gratis koffie of thee kon krijgen. Ik vroeg om een thee. Heeft men een kartonnen bekertje, giet men heet water in en staat daar vervolgens met een theezakje in te hengelen. Toen ging er nog melk bij, van een fles die in de gootsteen stond, en dat terwijl de hele boot op en neer dijnt. Ik vond het in ieder geval bijzonder grappig.
Toen begonnen met de Rakiura track. Rakiura is de Maori naam voor Stewart Island, en de track loopt in het Rakiura National Park. Het kostte me drie dagen om het te lopen. Iedere dag maar twaalf kilometer, maar omdat het heuvel op en af gaat duurt het redelijk lang. In de hutten was alleen regenwater en een compost toilet. De eerste dag een klein beetje regen, maar de rest bleef het droog. De tweede dag waren er allemaal trappen in het pad. Men denkt blijkbaar dat je liever een stuk plat loopt en dan een afstap maakt dan gewoon gestaag afdaalt. Vaak was het ook niet mogelijk om ernaast te lopen, dus aan het einde van de dag had ik behoorlijke kniepijn. De derde dag vooral spierpijn.
Toen nog een nacht in Oban doorgebracht, het dorp op het eiland. Tijdens een avond wandelingetje zag ik zowaar een uil! Een of ander grijs dwerguiltje, best schattig, en hij gaf me ruim de tijd hem te bekijken. Daarna weer terug naar Invercargill. Dit keer zat ik in een ander backpackers, een oud huis dat was omgebouwd, dus daar was het niet zo luidruchtig. Met een paar kamergenoten naar de bios geweest (17 again, bijzonder grappig). Met de bus toen weer naar het oosten gegaan, de Catlins in (dat is een streek). Bij Curio Bay had ik namelijk een WWOOFerplek geregeld. Het was in een backpackers, dus ik moest daar stom werk doen als bedden opmaken, stofzuigen en wc's poetsen, jak. Daar maar zes dagen geweest, maar wel zeehonden gezien, de zeldzame 'yellow-eyed pinguin', en de nog zeldzamere hectordolfijn, dus was wel cool. Ook nog een surf'les' gedaan. De instructeur had zijn arm gebroken, dus deed alleen verhuur. Kreeg een paar basis instructies en moest het verder maar uitzoeken. Was wel heel leuk, maar echt wel heel erg lastig. Ik kreeg het twee keer voor elkaar om op te staan, maar viel daarna ook wel weer best wel hard. Meestal ging ik alleen op mijn knieen, en dan ga je in vliegende vaart op het strand af, best leuk.
Gisteren kreeg ik van een Duits meisje dat ook in het backpackers logeerde een lift naar Queenstown. Het is een klein dorp, maar heel erg toeristisch. Ik heb een beetje rondgelopen, maar moet nog bedenken wat te doen. De meeste activiteiten zijn namelijk voor buiten en momenteel regent het:S.
Voor zaterdag staat er een Doubtful Sound tour op het programma, een boottour door een fjord. Daarna ga ik aan de Milford Track beginnen, een vierdaagse trektocht. Hardstikke leuk allemaal, dus ik heb er weer helemaal zin in:D!

Groetjes van Hanneke

p.s. Ik heb heeeel erg veel foto's, maar hier even geen mogelijkheid tot uploaden, dus die zijn nog tegoed...

  • 30 April 2009 - 05:57

    T. Joke:

    Ja, ik snap dat je naast al die avonturen van jou het "huishouden" stom werk vindt! Helemaal mee eens hoor!
    Heel veel plezier met de "milford Track"! (klinkt toch ook veel beter dan "stofzuigen"...!!!
    x t. Joke

  • 30 April 2009 - 09:04

    René:

    Ook al had ik het meeste al via de telefoon gehoord, toch weer leuk om je verhaaltjes te lezen. Is er eigenlijk een groot verschil tussen de WC's poetsen, en op de boerderij de stallen uitmesten? Veel plezier en succes met het vervolg van de tocht.
    Papa.

  • 30 April 2009 - 19:42

    Renate Meijer:

    Tjonge, het houdt niet op. Geweldig wat jij allemaal te zien krijgt. Ik ben reuze benieuwd naar je foto's, want op die we al hebben te zien gekregen ben ik allang uitgekeken. Maar ja zoals je schreef in the middle of nowhere valt niets up te loaden. Die opmerking van je vader vond ik trouwens wel een goeie......
    Groetjes en veel plezier op je nieuwe adres!
    Renate.

  • 30 April 2009 - 20:19

    Oma:

    Ha die Hanneke,

    Zo, dat was weer een heel lang verhaal. Ik ben weer helemaal op de hoogte van alles wat je beleeft. geweldig. Je beleeft ook best wel spannende dingen, zeg.
    Ik vind het fijn dat je ons zo goed op de hoogte houdt. Nog veel plezier verder.
    Groetjes, ook van Kees. Knuffel.....oma.

  • 01 Mei 2009 - 17:45

    Carla:

    Leuk om weer wat te lezen over al je belevenissen. Ik had het al gemist, maar gelukkig nu toch weer nieuws. Veel plezier maar weer en houd ons op de hoogte!
    Gr.
    t.Carla

  • 04 Mei 2009 - 06:02

    Joke VM:

    Goed om te 'horen" dat je het nog steeds naar je zin hebt.Geniet ook de komende 53 dagen1

    groet Joke

  • 04 Mei 2009 - 12:33

    T. Ellen:

    Hey Hanneke,

    Weer leuk om te lezen wat je de afgelopen tijd allemaal meegemaakt hebt! Ik denk dat je al deze geweldige ervaringen je leven lang niet meer vergeet, behalve dan de huishoudelijke klussen bij Curio Bay :-) !
    Ben benieuwd naar de foto's!

    Liefs, t. Ellen

  • 04 Mei 2009 - 21:05

    Jette:

    Hoi hanneke! Hoe lang blijf je nog in Nieuw Zeeland? We hadden het laatst over je en we dachten eigenlijk dat je 6 maanden ofzo zou blijven, maar die zijn allang om. Heb je al een idee wanneer je terug komt, of blijf je gewoon lekker zolang je het naar je zin hebt?
    Kus

  • 16 Mei 2009 - 20:36

    Oma:

    Zo Hanneke, dat was een lang verhaal. Wat zal je genoten hebben van al dat moois. Nog heel veel voor de boeg voor je naar huis komt. We kijken wel naar je uit hoor! Groetjes, knuffel,
    oma en Kees.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Voor tien maanden ga ik lekker in Nieuw Zeeland rondreizen. Voor wie het nog niet weet, Aotearoa is de Maori naam voor Nieuw Zeeland. Het betekent 'lange witte wolk'.

Actief sinds 21 Aug. 2008
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 18020

Voorgaande reizen:

23 September 2014 - 13 Februari 2015

Onderzoekstage

03 September 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: