Nog maar een paar dagen - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu Nog maar een paar dagen - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu

Nog maar een paar dagen

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

21 Juni 2009 | Nieuw Zeeland, Paihia

Hoi mensen,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik eraan toekwam om iets op mijn site te plaatsen, maar een week geleden had ik niet zoveel te melden, en sindsdien een heleboel, maar geen gelegenheid. Hier is ie dus eindelijk:
Vanuit Wellington, de hoofdstad, op het zuidelijkste puntje van het Noordereiland, ging ik twee weken geleden naar de stad Wanganui. Toen ik daar was vroeg ik me af wat ik eigenlijk kwam doen daar, dus toen ging ik maar naar de bios. De dag daarna nam ik de bus naar mijn oude vertrouwde plekje in Ohakune. Dezelfde paarden, andere WWOOFers. Ik heb me daar weer zo'n tien dagen vermaakt. Helaas slechts maar een horsetrek gedaan, en verder maar drie andere ritten voor de lol omdat het weer belabberd was. Wel waren er nu vier kittens (baby poesjes), van zo'n 4,5 maanden, en die waren heel erg schattig en knuffelig.
De laatste dag ben ik nog de berg opgeweest, Mt Ruapehu, mijn mooie uitzicht van eerder. Er lag nu ook een boel sneeuw op, maar alleen tot het begin daarvan geweest, niet tot de top ofzo. Was wel leuk.:)
Toen ben ik vorige week ergens naar Taupo gegaan, centraal Noordereiland. Dat ligt aan 'Lake Taupo', met 600 vierkante km oppervlakte het grootste in Nieuw Zeeland. Van daaruit stroomt de Waikato River naar zee.
Nou heeft men daar iets heel leuks bedacht. Er is namelijk 47 meter boven de rivier een platform gemaakt. Ik met m'n gekke hoofd ben van dat platform afgesprongen. Ik werd niet nat, want mijn benen zaten aan een lang elastiek gebonden. Deze briljante sport heet Bungy Jumpen, en ik kan zeggen dat het echt een kik geeft!:D
Die middag heb ik weer eens de bus genomen en terug naar Rotorua gegaan, waar ik weer warm verwelkomd werd door Chris en Mike, onze 'cousins' aan de andere kant van de wereld. Maar twee nachtjes gebleven, en toen ging ik weer verder, dit keer naar Hobbiton.
In Hobbiton leven de Hobbits die in de Lord of the Rings voorkomen. De set daarvan is op een farm vlakbij het gat Matamata. Een leuke rondleiding gehad over het terrein. Het is de enige plek in Nieuw Zeeland waar nog delen van de set overeind staan, maar vanwege copyright ziet het er allemaal nog al anders uit. Je moet dus heel erg je verbeelding ervoor gebruiken, maar het was wel heel leuk.
Daarna door naar Auckland, waar ik een half uur met mijn uber zware tas naar de backpackers moest zoeken, die in een straat die niet op mijn kaartje die ik speciaal om dit te voorkomen gevraagd had bleek te staan. Rampe stad. Meteen de volgende ochtend weer op weg richting het noorden, naar de Bay of Islands. Daar kwam ik gister aan, in het dorp Paihia.
Vandaag, zoals iedereen inmiddels misschien wel weet, mijn 21e verjaardag geviert. 's Ochtends had ik een boottocht langs de eilanden, wat erg mooi was. 's Middags ging ik een wandeling maken naar een waterval ergens in de buurt, d.w.z. vier km hier vandaan. Het was al best wel laat toen ik terug was, dus toen heb ik mezelf lekker uit eten genomen. Jammie pizza gegeten.
Morgen staat er een bustocht naar Cape Reinga op het programma, het noordelijkste puntje van het land, waar de Tasman Zee en de Pacific bij elkaar komen. Het schijnt een erg leuke tocht te zijn, met een bezoek aan een Kauri bos (Kauri zijn enorme native bomen), rijden over de 90 Mile Beach (die eigenlijk maar 90 km is, wat komt omdat de Engelsen een Nederlandse kaart hadden gejat waar 90 op stond, en zonder het zelf te meten bedachten dat het mijlen moesten zijn). Daarbij ook nog iets doen dat 'sandboarding' heet, waarbij je met een soort surfbord van een zandduin afboard. Ik ben in ieder geval benieuwd.
Daarna ga ik weer terug naar Auckland, waar ik nog twee nachtjes kan blijven bij Joh, tot ik donderdag middag het vliegtuig naar huis ga nemen, waar ik vrijdag hoop aan te komen. En dan is mijn reis helaas ten einde. Tot die tijd ga ik in ieder geval nog even lekker genieten.:D

Groetjes van Hanneke

  • 21 Juni 2009 - 11:12

    Sussie:

    Geniet er nog even flink van... ik geniet alvast van het moment dat je thuis bent :P
    Hele dikke knuffel,

    je Sussie

  • 21 Juni 2009 - 12:26

    T. Joke:

    Ha Hanneke,
    Tjonge zeg, je geniet er ook tot het laatste moment van! Groot gelijk hoor, wat een fantastische reis heb jij (bijna) achter de rug! Alvast goede reis terug, en we hopen je te zien op 5 juli.
    Groetjes, t. Joke

  • 21 Juni 2009 - 12:27

    T. Ellen:

    Hoi Hanneke,

    Allereerst van harte gefeliciteerd met je 21e verjaardag!!!
    Tjonge, wat ben jij een lefbal, zeg: eerst een parachutesprong en dan ook nog Bungy Jumpen! Geniet nog even van de laatste dagen downunder en doe de familie de hartelijke groeten van ons. Ook alvast een goede thuisreis toegewenst!

    Groetjes, t. Ellen

  • 21 Juni 2009 - 15:49

    Oma:

    Hallo Hanneke, ietsje te laat, maat alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We zien je gelukkig gauw terug en hopen dan nog veel meer van je te horen, hoewel je ons aardig op de hoogte hebt gehouden hoor!! Mijn computer was even out of order, vandaar mijn late felicitatie. Ook nog gefeliciteerd van Kees natuurlijk.
    Gauw tot ziens en een goede terugreis. Doe de nichten van mij die je misschien nog ziet, de hartelijke groeten.
    Veel liefs en een dikke knuffel.... oma.

  • 21 Juni 2009 - 20:46

    Renate:

    Hallo Hanneke,
    Had ik net een hele felicitatie aan je geschreven floept alles in een keer weg. Opnieuw dus maar: het is hier nog 21 juni (22.43 uur) dus nog net op tijd Van harte proficiat en nog vele reizen, o nee jaren. Jadat komt er nou van. Ik ben zowat van mijn stoel gevallen:bungy jumpen, hoe durf je!!!Je hebt wel alles uit je reis gehaald wat er in zat, geloof ik. En nu langzaam afkicken. Een goeie terugreis en tot de 5e juli!
    Groetjes, Renate.

  • 22 Juni 2009 - 14:16

    Joke VM:

    Te laat, maar welgemeend Gefeliciteerd! Je hebt het geflikt! Ik ben benieuwd wat er door je heen ging voor je de sprong waagde. Bungelen aan een elastiekje op de 21ste!!! Brrr mij niet gezien. Goeie reis en tot spoedig.

    Joke

  • 23 Juni 2009 - 13:50

    Jorrit:

    wat doe je toch veel (spannende)leuke dingen!!
    alsnog gefeliciteerd en maak nog maar gebruik van de laatste paar dagen.

    groetjes Jorrit

  • 23 Juni 2009 - 20:30

    Carla:

    Hoi lieve Hanneke,
    De hele zondag aan je gedacht en dan ben ik natuurlijk toch nog vergeten je te feliciteren. Maar bij deze; alsnog van harte gefeliciteerd met je 21ste verjaardag !! Zo bijzonder als het afgelopen jaar zal het komende vast niet worden, maar je weet het maar nooit. Nog heel veel plezier de laatste dagen en wij kijken er naar uit je weer te zien en te horen ! Groetjes van ons allemaal. t. Carla

  • 25 Juni 2009 - 12:04

    Noortje:

    Lieve Hanneke,

    Zoals je al weet zat ik in Athene toen je dit schreef en ik heb nu pas de gratis computer+internet gevonden die bij het congres horen ;). Bedankt voor je sms met felicitaties. Verder een goede reis toegewenst, hoewel je nu al halverwege bent en dit waarschijnlijk pas leest als je al thuis bent. Terug smsen had ook niet veel zin, want ik kreeg je sms pas toen ik wakker werd om 7u 's morgens (voor jou 6u 's avonds denk ik), toen was je al weg.

    Liefs, Noortje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Voor tien maanden ga ik lekker in Nieuw Zeeland rondreizen. Voor wie het nog niet weet, Aotearoa is de Maori naam voor Nieuw Zeeland. Het betekent 'lange witte wolk'.

Actief sinds 21 Aug. 2008
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 18033

Voorgaande reizen:

23 September 2014 - 13 Februari 2015

Onderzoekstage

03 September 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: