Bijna kerst - Reisverslag uit Norsewood, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu Bijna kerst - Reisverslag uit Norsewood, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu

Bijna kerst

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

17 December 2008 | Nieuw Zeeland, Norsewood

Hoi mensen,

Het is alweer bijna kerstmis, en dat is hier een echte obsessie. Al twee maanden gaan de reclamespotjes op tv nergens anders over dan wat je absoluut moet kopen, en regelmatig wordt er zelfs gezegd dat je jezelf dit jaar ook een kadootje dient te geven. Ik heb inmiddels geregeld dat ik weer naar Rotorua ga, naar Chris en Mike. Ik heb twee nachten bij hun gelogeerd toen ik net in Nieuw Zeeland was, dus ik weet al dat het gezellige mensen zijn!
Verder gaat alles hier zo z'n gangetje. Gisteren ben ik in m'n eentje naar het dorp geweest om rond te kijken. De hond wilde erg graag mee, dus heel alleen was het ook weer niet. Wonderbaarlijk hoeveel er nog te beleven valt in zo'n klein gat, ongeveer 500 inwoners! Er is een oude sokkenfabriek, waar voordat de Chinezen het overkochten kleding van echte Nieuw Zeelandse wol gemaakt werd, erg beroemd. Het merk heet Norsewear, maar had ik nog nooit van gehoord. Verder is er een oude glasfabriek, waar nu alleen nog een winkeltje is waar een oude dame zit en allerlei glasdingetjes verkoopt. Dan is er nog een museum over de oorlog, waar ik maar niet ingeweest ben omdat de hond ongeduldig werd van het wachten de hele tijd, en een ruimte met oude koetsen. Best een boel dus voor zo'n klein plekje.
Ik heb verder nauwelijks iets interessants beleefd, behalve dan dat het hier best gezellig is de hele tijd. Wel iemand ontmoet die mini pony's houdt en me heeft uitgenodigd om ermee te komen mennen! Ik hoop dat ik daar nog tijd voor heb komende week, voordat ik naar Rotorua vertrek, maar dan horen jullie het allemaal wel weer.
Voor de mensen die mijn beeldig geverfde haar niet zo goed konden zien: Het is ook niet zo goed te zien. Helaas, maar ik moet zelf ook erg goed kijken, dus ik ben bang dat het niet echt op een foto te krijgen is.
Trouwens nog wel iets boeiends. De kat, Fluffie, kwam gisteren met een jonge mus aanzetten. Waarschijnlijk uit het nest gefladderd en door hem opgeraapt, want het mankeerde niks. Hij kwam vanuit de buurt van een schuur en daar zat ergens onder het dak een nest. Met wat moeite heb ik het musje er weer ingestopt, dus ik hoop maar dat ie het verder overleeft.

Groetjes van Hanneke

  • 17 December 2008 - 15:40

    Noortje:

    Hei Hanneke,

    Dat klinkt allemaal geweldig! Wel fijn dat je het op dit adres een stuk leuker hebt dan op het vorige. Trouwens, wat is het nut van je haar verven als het ongeveer in je eigen kleur wordt gedaan?
    Nou ja, hier alles goed, ik ben ondertussen ook redelijk gesettled in mijn nieuwe kamer :).

    Liefs, Noortje

  • 17 December 2008 - 22:23

    Oma:

    Toch weer een heel verhaal, Hanneke, geweldig. We wensen je ook hele mooie kerstdagen en natuurlijk ook een gezond en voorspoedig 2009!!!

    oma en Kees. Groetjes!!

  • 20 December 2008 - 18:34

    T.. Joke:

    Hoi mussenredster. Leuk he, met een hond op stap?! Wat je haar betreft: als je het knal-rood verft, zie je het wel op een foto hoor!
    Alvast hele fijne kerstdagen, zo ver van huis. Groetjes en X, t. Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Voor tien maanden ga ik lekker in Nieuw Zeeland rondreizen. Voor wie het nog niet weet, Aotearoa is de Maori naam voor Nieuw Zeeland. Het betekent 'lange witte wolk'.

Actief sinds 21 Aug. 2008
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 18027

Voorgaande reizen:

23 September 2014 - 13 Februari 2015

Onderzoekstage

03 September 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: