Morgen terug naar Rotorua - Reisverslag uit Norsewood, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu Morgen terug naar Rotorua - Reisverslag uit Norsewood, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu

Morgen terug naar Rotorua

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

23 December 2008 | Nieuw Zeeland, Norsewood

Hoi mensen,

Afgelopen twee dagen ineens aardig wat gebeurt. Ik had geloof ik al verteld dat ik was uitgenodigd om ergens te komen mennnen met een pony, nou dat heb ik gisteravond en vandaag gedaan. De betreffende pony heette Donald, en was geloof ik een kruising met een Shetlander en nog iets. Hij woont in Dannevirke (Vikingtown) op een biologische boerderijtje. Ze hebben er wat pluimvee, twee melkkoeien die ze met de hand melken, een composttoilet en zonneenergie. Het schijnt dat het huis daarnaartoe is verplaatst op een vrachtwagen. Ik heb foto's gezien, het ziet er echt niet uit. Op het huis hangt dan een bordje 'oversize' en op de auto erachter 'house ahead'. Het is hier heel gewoon om je huis mee te nemen als je verhuist, of om een huis te kopen en die mee te nemen naar waar je al woont.
In ieder geval ging ik gisteravond met de pony's eigenaar in Dannevirke op de weg rijden. Het was zo rustig dat dat gewoon kan. Donald was een lief en makkelijk beest om mee te mennen. Het enige was dat ze hier links rijden, hij het liefst in het midden wil van de weg wil lopen en je hem dus de hele tijd naar links moet sturen. Dat is niet zo'n probleem, maar het onhandige is dat de zweep als je hem met rechts vasthoud links van de pony is, wat een extra afwijking naar rechts geeft. Oke, klinkt misschien wat vaag. Vanochtend nog een keer gereden, nu alleen op het karretje. De eigenaresse liep met de andere pony met alleen leidsels mee, zodat ie het kan leren.
Toen moest ik nog weer terug in Norsewood komen, 20 km verderop, en toen gingen ze me brengen. Wel heel speciaal, want we gingen op de motor, omdat ze dachten dat ik dat wel leuk zou vinden. Het was ook wel erg grappig, ik had het nog nooit gedaan, maar het is wel een erg lawaaiige zaak. Eerst moet je helemaal in zo'n pak, dat veel te strak zat rond mijn benen, en als je dan hard gaat maakt de wind echt een enorme herrie in je helm. Ik vond het verder wel grappig.

Morgen ga ik met de bus terug naar Rotorua, een reis van bijna zes uur. Dan blijf ik voor de kerstdagen bij Chris en Mike. Ik weet nog niet voor hoe lang, maar dat horen jullie wel een keer. Ik hoop dat ik dit keer alles kan bekijken terwijl het niet regent, zoals de vorige keer. Misschien kan ik dit keer ook met de dierenarts daar meelopen, en kijken hoe dat is.
Na Rotorua wil ik een klein reisje over het Noordereiland maken. In het Tongariro National Park wil ik graag een Tongariro crossing doen. Toen ik in Ohakune zat waren de bergen gesloten, maar het zal nu wel open zijn. Tongariro is een vulkaan, waar je dan overheen gaat lopen, en dan ga je ook naar Mt Ngauruhoe, de vulkaan die Mt Doom heeft gespeeld in Lord of the Rings. Verder wil ik de Waitomo caves bezoeken en Hobbiton, of wat daar nog van over is. Daarna heb ik in de planning om het Zuidereiland eens te gaan opzoeken en daar weer een WWOOFerplek te vinden.

Fijne kerst allemaal, en als ik voor die tijd niet meer schrijf, en een gelukkig nieuw jaar!

Groetjes van Hanneke

  • 23 December 2008 - 09:32

    Renate Meijer:

    Hallo Hanneke,
    Allereerst wens ik je prettige kerstdagen (in de zomer!) en een voorspoedig 2009, waarin je vast nog veel gaat beleven!
    Leuk dat je met de kerst bij familie bent, ook al ken je ze nog maar kort. Het geeft toch iets eigens.
    Na een concert-driedaagse in Duitsland ben ik op achter met mijn kerstpost. Dus nu ga ik de rest afschrijven (in totaal tegen de 100....) die zullen wel te laat aankomen, maar je weet maar nooit.
    Ik vind het nog steeds leuk om je wederwaardigheden te lezen.
    Groetjes, Renate.

  • 23 December 2008 - 16:02

    Anne-Maartje:

    Hele fijne kerst Hanneke!

  • 23 December 2008 - 18:27

    T.. Joke:

    En als je de zweep nou eens in je andere hand houdt, of is dat te eenvoudig gedacht? Leuke foto, Hanneke! Je hebt al heel wat plannen voor het nieuwe jaar. Ook jij hele fijne kerstdagen en dat al je plannen uit mogen komen in 2009.
    Groetjes en liefs, t. Joke

  • 28 December 2008 - 20:45

    +oma Bep:

    Hanneke, wat een leuke foto van dat mennen.
    We zijn weer helemaal op de hoogte.
    Gezond en voorspoedig en ook leerzaam 2009. Groetjes, knuffel, oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Voor tien maanden ga ik lekker in Nieuw Zeeland rondreizen. Voor wie het nog niet weet, Aotearoa is de Maori naam voor Nieuw Zeeland. Het betekent 'lange witte wolk'.

Actief sinds 21 Aug. 2008
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 18030

Voorgaande reizen:

23 September 2014 - 13 Februari 2015

Onderzoekstage

03 September 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: