Pasen - Reisverslag uit Balclutha, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu Pasen - Reisverslag uit Balclutha, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu

Pasen

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

12 April 2009 | Nieuw Zeeland, Balclutha

Hoi iedereen,

Alweer anderhalve week in Balclutha, en vrijdag ga ik alweer verhuizen. Het is nog steeds leuk hier, maar ik ga een trektocht maken op Stewart Island. Dat hele eiland is zo'n beetje een natuurreservaat, dus daar ga ik dan drie dagen doorheen trekken.
Voor de rest heb ik hier na acht weken weer eens paardgereden, want dat had ik sinds ik uit Ohakune vertrok eind januari niet meer gedaan. De merrie is al wat ouder, en ontzettend braaf. Ik vond het ook ontzettend lekker om eens een keer geen andere mensen mee te hebben, want met horsetreks heb je altijd een sliert achter je aan met mensen die maar wat aanprutsen. Is ook leuk hoor, maar voor de afwisseling vond ik alleen rijden ook wel zo fijn.
Vandaag naar het strand geweest met Pams schoonzus, haar zevenjarige zoontje en twee honden. Ze gingen een beetje met de cricketbal gooien, dus de knettergekke poedel met balobsessie had het heel erg druk. Zo nu en dan leek het wel een beetje op lummelen.:P
Eergisteren heb ik trouwens cricket gespeeld. We gingen met z'n allen, ook nog twee Franse jongens, naar een groot veld om deze echte Engelse sport te doen. Het is een vreselijk vaag spel, hoewel het wat weg heeft van softbal, maar niemand weet de regels helemaal. Met maar zes mensen was het natuurlijk ook niet echt fatsoenlijk te doen, maar het was wel grappig.
Vandaag mocht ik lekker uitslapen omdat het Pasen was (vrolijk Pasen allemaal:P). Aangezien het hier bijna herfst is (vandaag overigens gruwelijk heet), doet men hier niet aan lammetjes of kuikentjes. Zelfs geen ei gezien, alleen een paar chocoladeeieren en een 'Easterbunny'. Het is dus een konijn hier, geen haas, hoewel hij wel verdacht lange oren heeft...
In ieder geval zijn alle beestjes nog erg schattig. De poedel ligt regelmatig op mijn bed als ik op m'n kamer zit. De kat maakt herrie met zijn voerbak als ie honger heeft, wat ik eigenlijk best slim vind, en de veulens kijken of ik eetbaar ben. De zandvliegen hebben trouwens al uitgevonden dat ik heel goed smaak, en die dingen zijn tien keer naarder dan muggen. Gelukkig zaten ze alleen op het strand.

Groetjes van Hanneke

  • 12 April 2009 - 20:36

    T. Joke:

    Hoi Hanneke...nou hoop ik wel dat de VEULENS inmiddels weten dat je NIET eetbaar bent???!
    Heel veel plezier op Stewart Island, doe voorzichtig.
    Liefs, t. Joke

  • 13 April 2009 - 19:14

    Renate Meijer:

    Hallo Hanneke,
    De Paasdagen zitten er over drie uur weer op. We hadden het mooiste weer van de wereld. Het is in geen 25 jaar zo warm geweest met Pasen als nu. Ik heb er van genoten. Bovendien staat er van alles in bloei en komen de bladeren ook in rap tempo aan de bomen! Als het nu zo eens zou blijven tot september?! In ieder geval krijgen we nog een paar mooie dagen. Het is heerlijk om weer zoveel buiten te kunnen zijn. Snibby en Snabby vinden het geweldig en zijn bijna niet binnen te krijgen. Het liefst pikken ze juist die stoel in waar ik op wil gaan zitten. Met Snakís was dat ook al zo.
    Leuk dat jij nu ook wat aaibaars ter beschikking hebt!
    Een goeie trektocht! Doe voorzichtig en tot de volgende keer maar weer.
    Groetjes, Renate.

  • 14 April 2009 - 19:32

    Iris:

    Hey hanneke,
    Ik lees dat je het weer erg naar je zin hebt! Mij lijkt het super leuk al die dieren om je heen.
    Ik wens je nog super veel plezier!
    Van Iris.

  • 15 April 2009 - 07:57

    Oma:

    Ha die Hanneke,

    Leuk bericht, mooie foto's. Je hebt dus vrij rustige paasdagen gehad?
    Het is daar trouwens maar 1 dag Pasen he.
    Het weer wordt hier steeds beter en bij jou natuurlijk steeds iets minder, maar zo hoort het ook, of niet?
    Verder alles oke hier. Groetjes, knuffel... oma

  • 17 April 2009 - 18:22

    Carla:

    Hoi Hanneke,
    Te gek, dat je op trektocht gaat. Zo zie je echt van alles daar. Het lijkt mij ook heerlijk om zo alleen op een paard een tocht te maken (jammer dat ik niet echt kan paardrijden!). De paarden op de foto zijn trouwens prachtig, maar die poedel !!!

    Veel plezier weer !
    Groetjes,
    t. Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Voor tien maanden ga ik lekker in Nieuw Zeeland rondreizen. Voor wie het nog niet weet, Aotearoa is de Maori naam voor Nieuw Zeeland. Het betekent 'lange witte wolk'.

Actief sinds 21 Aug. 2008
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 18021

Voorgaande reizen:

23 September 2014 - 13 Februari 2015

Onderzoekstage

03 September 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: