Weer verhuisd - Reisverslag uit Balclutha, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu Weer verhuisd - Reisverslag uit Balclutha, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu

Weer verhuisd

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

02 April 2009 | Nieuw Zeeland, Balclutha

Hoi mensen,

Naar ik gehoord heb heeft niet iedereen bericht gehad van mijn vorige verhaaltje, dus als je het niet gekregen hebt kijk dan even terug. Er is blijkbaar iets fout gegaan dan.
Afgelopen weekend heb ik twee nachten in Dunedin doorgebracht. De avond nadat ik vorig bericht stuurde ben ik inderdaad naar het theater gegaan. Het was een opvoering van twee mensen, die elkaar zomaar op het strand tegen komen. Grappig en goed gespeeld, dus dat was een goede besteding van de avond.
Zondag ging ik naar Larnach Castle (1874), het enige kasteel in Nieuw Zeeland dat nog overeind staat (er is ergens nog een ruine). Ik had verwacht dat het er zou stikken van de toeristen, maar het was heel erg stil en erg vredig. De buschauffeuse deed ook een rondleiding, en vertelde ook over het spook dat er rondwaart. Ik heb het helaas niet gezien. Het had blijkbaar geen zin die dag.:P
Maandag ben ik naar de artgalerie gezien, waarvan met name de uitvindingen erg leuk waren. Grasmaaierfietsen enzo. Daarna ging ik naar de Speights brouwerij, een typisch NZ bier. Rondleiding gehad en daarna proeverij. Rechtstreeks van de tap, wat het lekkerst schijnt te zijn, en ik vond het nog steeds maar matig. Voor de rest wel leuk.
Toen ging ik in de bus, naar Balclutha. Kreeg ik een smsje van mijn nieuwe host, of ik in Milton uit wilde stappen, 25 voor Balclutha, omdat ze aan het werk was daar. Toen bleek ineens dat ze dierenarts is, dus ik kwam zeer onverwacht in de dierenkliniek terecht. Leuk om het allemaal eens achter de schermen te zien, want ik mocht kijken toen ze een hond behandelde. Het arme beest was bij het schapendrijven door een ram geramd en had een tand in zijn lip zitten. Het kostte wat moeite om het ding eruit te krijgen, maar nu voelt ie zich denk ik wel een stuk gelukkiger.
Daarna naar Balclutha. Mijn host, Pam, heeft momenteel tien paarden, waarvan twee veulens. Ze fokt namelijk Holsteiner paarden. Had ik nog nooit van gehoord, maar is een of ander Duits ras. Voor de rest twee uberdikke katten en een knettergekke poedel met een balobsessie.
Afgelopen twee dagen was ik de hele dag met de poedel alleen en ben ik vooral bezig geweest met achterstallig poepscheppen bijwerken (yes, geen wieden!). Vandaag kwamen er twee Franse WWOOFers en had Pam vrij, dus wat meer gezelschap. In ieder geval zijn er weer genoeg beesten om me lekker te vermaken!

Groetjes van Hanneke

  • 02 April 2009 - 08:41

    Joke VM:

    Hoi Hanneke, ben ik eens de eerste. Zo te horen heb je het naar je zin. Nog 85 dagen genieten! Groetjes Joke

  • 02 April 2009 - 09:10

    Zussie:

    Haay haay Sussie,

    Dus je leert ook nog wat frans daar??
    Mooie foto's!! Dat kasteel is meer 'late Jane Austen landhuis' Maar erg gaaf!!

  • 02 April 2009 - 09:17

    Andere Zussie:

    Hoi zusje van me,

    Klinkt allemaal cool. Hoe lang ga je daar blijven? Kun je je adres eens doormailen? Is dat nou leuk zo? Op deze manier weet je altijd als iemand je iets wil sturen :S. Nooit eens een verrassing.

    Liefs, Noortje

  • 02 April 2009 - 17:44

    T. Ellen:

    Hoi Hanneke,

    Heerlijk dat je het nog steeds zo naar je zin hebt! Zie je het wel zitten om straks naar huis te komen of heb je liever dat je ouders, zussen en broer daarheen komen :-) ?
    Je hebt trouwens een leuke manier van schrijven; het is altijd weer leuk om je verhalen te lezen!

    Groetjes, t. Ellen en de rest van de clan

  • 02 April 2009 - 19:38

    T. Joke:

    En wat is nou leuker: wieden of poep ruimen? Geweldig zeg, bij een paardenfokker! Lijkt me super!
    Nog bedankt voor je kaart, vonden we erg leuk!
    Is dit nou je laatste adres voor je naar huis komt?
    groetjes, t. Joke

  • 02 April 2009 - 20:12

    Oma:

    Gezellig bericht Hanneke, weer veel meegemaakt en ook nog leuke foto's.
    Geweldig. Hier alles oke. Ik heb een mooie en leuke week doorgebracht met mijn zus Tineke op Malta. Groetjes, knuffel... oma

  • 03 April 2009 - 11:40

    Carla:

    Mooie foto's ! Leuk dat je bij een dierenarts hebt kunnen meekijken. Volgens mij zit je echt geen minuut stil. Tsjonge wat onderneem jij veel zeg. Geniet er nog maar lekker van. Hier in Nederland is nu echt de lente begonnen. Heerlijk ! Groetjes van ons allemaal. t. Carla

  • 03 April 2009 - 18:59

    Renate Meijer:

    Hallo Hanneke,

    Ik heb me eerst even 'bijgelezen' je vorige verhaal heeft mij niet bereikt. Heerlijk dat al je verhalen zo lekker positief zijn. Je maakt ook wel erg leuke dingen mee. De foto's geven een aardige indruk, maar dat is natuurlijk nog niet eens de helft van je fotovoorraad. Ik ben benieuwd wat jou en later ons per mail in de komende maanden nog te wachten staat. IK vind het een genoegen om je op deze manier te volgen!
    Groetjes,
    Renate.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Voor tien maanden ga ik lekker in Nieuw Zeeland rondreizen. Voor wie het nog niet weet, Aotearoa is de Maori naam voor Nieuw Zeeland. Het betekent 'lange witte wolk'.

Actief sinds 21 Aug. 2008
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 18010

Voorgaande reizen:

23 September 2014 - 13 Februari 2015

Onderzoekstage

03 September 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: