kerst en nieuwjaar - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu kerst en nieuwjaar - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu

kerst en nieuwjaar

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

31 December 2008 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hoi mensen,

Vorige week ging ik naar Rotorua toe om kerst te vieren. Ik logeerde weer bij Chris en Mike en het was erg gezellig, niet zoveel bijzonders. In het engels bestaat er alleen geen woord voor gezelig… Zaterdag leende ik de fiets om naar het meer te fietsen. Rampzalig ding, want het was een mountainbike, dus het stuur zit ongeveer onder je knieen. Toen heb ik daar een beetje rondgekeken en een reis naar Waitomo geboekt. Zondag ochtend vroeg werd ik door Mike, nog voordat hij naar de farm ging, bij de bus afgedropt. Twee uur met de bus naar Waitomo, waar ik de grotten bezocht heb. Die zijn echt heel erg mooi. Ontstaan in de zee, dus allemaal laagjes leisteen, en later omhoog gekomen met het land waarna er water doorheen sijpelde. In de ene grot zaten gloeiwormen, zoveel dat het echt heel erg cool is. Omdat je ze het beste ziet als het heel erg donker is gingen we in een bootje eronderdoor. Handig, want dan hoef je niet te kijken waar je loopt en is er geen ander licht nodig. De andere grot was vooral Stalagtieten en Stalagmieten, ofwel druipstenen. Het was best wel heel warm buiten, maar dat kwam vooral omdat je tussendoor dan in zo’n koele grot bent. Het was echt heel erg leuk.
Vandaag is het alweer de laatste dag van het jaar. Ik ben al die tijd in Rotorua blijven hangen. Voor vrijdag heb ik een bus naar Turangi geboekt, vlakbij het Tongariro National Park. Daar wil ik dan zaterdag een Tongariro crossing gaan doen. Ik heb dat geloof ik al eens uitgelegd, maar dan maak je een tocht over Mt Tongariro en Mt Ngauruhoe (Mt Doom in LotR). De plannen voor daarna zijn om naar het Zuidereiland te gaan. Ik weet nog niet in hoeveel tijd ik daar ga komen, maar dat zie ik nog wel.
In ieder geval allemaal vast een gelukkig nieuw jaar gewenst, en moge jullie je allemaal net zo vermaken komende tijd als ik ga doen!

Groetjes van Hanneke

  • 31 December 2008 - 11:08

    Zussie:

    Het is nu 12 uur, dus voor jou is het al 2009. Wij moeten nog 12 uur in 2008 leven...
    Happy New Year sussie, en vermaken zoals jij je doet is vrij onmogelijk hier....

    Ciao ciao!!

    Heeeeele dikke knuffel van je Zussie, en doe Mount Doom even de groetjes van me... ik heb hem net nog gezien, en hij barste uit.... belopen door orks.. enz. enz...
    Hebben ze daar ook een Nieuwjaarsconcert???

  • 31 December 2008 - 12:15

    T..Joke:

    Hoi Hanneke, wat klinkt het toch leuk allemaal. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en ook dat je zo ondernemend bent! Zo zie je nog eens iets van de wereld.
    Een heel fijne jaarwisseling, daar in het warme deel van de wereld. En natuurlijk wens ik voor jou dat al je plannen uitkomen!
    Dagdag, tot volgend jaar.
    Groetjes en liefs, t. Joke

  • 31 December 2008 - 16:44

    Renate Meijer:

    Hallo Hanneke,
    Nog ruim 6 uur en wij zitten ook in 2009. Ik wens ook jou alle goeds en een goede en prettige voortzetting van je great trip! In de warmte....
    Hier vriest het stevig en er wordt overal in het land flink geschaatst.
    Helaas houdt mijn hart niet van kou en ben ik daardoor wat meer aan huis gebonden.
    Maar daar is het ook goed uit te houden met mijn twee poezen Snibby en Snabby, die het gedoe met vuurwerk vreselijk vinden!
    Daarom most ik toch al thuisblijven van mezelf!
    Groetjes, Renate.

  • 05 Januari 2009 - 14:40

    Oma:

    Hoi Hanneke, je hebt weer hele mooie en gezellige dingen meegemaakt. Geniet ook in 2009 nog maar lekker door. Heel veel goeds voor dit nieuwe jaar.
    Bedankt voor je interessante berichtgeving. Houden zo!!
    Groetjes, knuffel, oma

  • 06 Januari 2009 - 20:54

    Carla:

    Hoi Hanneke,
    Fijn dat je gezellige kerstdagen hebt gehad. En in het nieuwe jaar gelijk al weer plannen om spannende dingen te gaan doen. Te gek hoor. De beste wensen voor 2009 en dat je maar veel plezier mag blijven hebben aan de andere kant van onze aardbol!

    Gr. t.Carla

  • 08 Januari 2009 - 16:17

    Joke VM:

    Hoi Hanneke, het jaar is al weer 8 dagen oud, maar vlgs mij mag je iemand altijd het goede wensen,
    dus bij deze:geniet van 2 duizend negen

    Groet Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Voor tien maanden ga ik lekker in Nieuw Zeeland rondreizen. Voor wie het nog niet weet, Aotearoa is de Maori naam voor Nieuw Zeeland. Het betekent 'lange witte wolk'.

Actief sinds 21 Aug. 2008
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 18028

Voorgaande reizen:

23 September 2014 - 13 Februari 2015

Onderzoekstage

03 September 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: