Kanoen - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu Kanoen - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu

Kanoen

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

28 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Ohakune

Hoi mensen,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets geschreven heb, maar er gebeurde dan ook niet zo veel bijzonders. Gisteren had ik weer een uitje, namelijk kanoen op de Wanganui river. De hele week was het vreselijk heet en zonnig, maar gisteren miezerde het 's ochtends. Gelukkig werd het droog, maar het bleef bewolkt.
Sue had me een dag vrij gegeven voor mijn tripje, en Trish bracht me naar een piepklein plaatsje (6 huizen ofzo) Pipiriki genaamd. Daar ging ik in een jetboat de rivier op. Best geinig, gaat best hard. Ergens op de rivier werd ik afgezet bij een kano op een verlaten strandje, helemaal alleen want de rest van de groep ging verder de rivier op, andere tocht ofzo.
Goed, daar sta je dan. Klein kaartje met een lijntje erop die de rivier moest voorstellen en stippen als interessante bezienswaardigheden (een grot, een klein zijstroompje en golfplaat visvangstdingen van de Maori). De kano zelf was ook interessant, namelijk meer een soort stuk drijfplastic waar je op kunt zitten. Het ding vaarde best redelijk, zonk niet.
Lekker stil een beetje een rivier afpeddelen, die breed en rustig was. Er was zo hier en daar een stroomversnelling, maar dat stelde niet heel veel voor. Ik heb het kleine zijstroompje opgepeddeld, en daar een duik in het water genomen, dat overigens een stuk kouder was dan de hoofdstroom.
Ongeveer op tweederde was er een hoge golf in een stroomversnelling, ongeveer een halve meter, en volgens de vent van de jetboat 50% kans dat je erin om kon gaan. Ik in vol enthousiasme ertegenaan, en boem, toen lag ik ik het water! Eigenlijk was dat het grappigste van de hele tocht. Ik moest zo lachen toen ik naast mijn kano door de laatse golven heenging. Toen het ding weer omgedraaid en er weer bovenop geklommen, ik hoefde er niet eens voor naar de kant, maar het kaartje was ik kwijt, dus ik wist niet hoe ver ik nog moest.
Gelukkig had men aangewezen waar het eindpunt was (we begonnen daar met de jetboat), dus na lekker verder peddelen was ik er ineens.
Terwijl ik wachtte op Trish om me op te halen kreeg ik warme choco en zelfgebakken muffins van de eigenaresse van het gebeuren, nou dat is service! Het was misschien maar goed dat het niet zo vreselijk warm was, want anders had ik liever het hele stuk in het water gelegen. In ieder geval heb ik me prima vermaakt.

Groetjes van Hanneke

  • 28 Januari 2009 - 08:32

    T. Joke:

    Wat fijn, een boot die niet zinkt! Nu nog een boot die niet om kan slaan...hoewel jij dat geen probleem leek te vinden?! Al met al haal je heel wat streken uit, Hanneke. Blijf je wel voorzichtig doen???
    Groetjes, t. Joke

  • 28 Januari 2009 - 10:52

    Noortje:

    Hoi Hanneke,

    Cool dat kanoen! Vond je dat niet eng in je eentje? En misschien is het toch gezelliger om iemand mee te nemen volgende keer :P.
    Ik ga straks naar Berlijn :D.

    Liefs, Noortje

  • 28 Januari 2009 - 12:42

    Wiebe:

    Jezus, wat een foto´s allemaal. Ik was er al een tijdje niet geweest, maar het ziet er echt overdonderend mooi uit.
    Lieve groetjes vanuit Mendoza, Argentinië

  • 28 Januari 2009 - 15:33

    Oma:

    Nou, nou, dat was toch wel weer een heel avontuur. Zo beleef je nog eens wat he.
    Bedankt, groetjes.... oma

  • 28 Januari 2009 - 17:17

    Zussie:

    Haay Sussie,

    Wat moet ik me bij zo'n kano voorstellen?? Het klinkt alsof het een plastice 'boomstam' is, waar je op klimt en je benen omheen klemt... maar dat zal toch niet??

    Veel plezier!

    Knuffel, je zussie

  • 29 Januari 2009 - 07:10

    Joke VM:

    Hoi Hanneke, noem jij dat niks meemaken? Mijn vrije dagen zien er anders uit! Blijf vooral genieten Groetjes Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Voor tien maanden ga ik lekker in Nieuw Zeeland rondreizen. Voor wie het nog niet weet, Aotearoa is de Maori naam voor Nieuw Zeeland. Het betekent 'lange witte wolk'.

Actief sinds 21 Aug. 2008
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 18016

Voorgaande reizen:

23 September 2014 - 13 Februari 2015

Onderzoekstage

03 September 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: