Naar Christchurch - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu Naar Christchurch - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu

Naar Christchurch

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

01 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Hoi mensen,

Oke, sorry dat ik het niet uitgelegd heb (het kwam niet in m'n hoofd op dat iemand dat niet wist), maar bekappen betekent dat je de hoeven van een dier bijwerkt, omdat ze anders te lang worden en gaan vergroeien. Bij paarden wordt dit meestal door de hoefsmid gedaan. Bij geiten en schapen kun je het heel makkelijk zelf doen. Je moet inderdaad het beest vasthouden, want meestal zijn ze het er niet mee eens (zoals die grote ram die ik had gedaan). Verder heb ik nog nooit een schaap geschoren, helaas.

Afgelopen week was het wel leuk. Ik ben mee geweest op een lamatrek, en dan moet je dus proberen dat beest in beweging te houden. Op het moment dat hij honger heeft gaat hij namelijk in de berm staan eten, en daar kun je niks aan doen (zoals bij een paard ofzo), omdat je de lama niet domineerd. Men zegt dus dat ze ons alleen maar tollereren. Als de lama dus zijn mond vol heeft kun je hem weer uit de berm trekken, en tien meter verder is zijn mond leeg en trekt ie jou weer terug naar de berm. Dat schiet dus niet echt op, maar het is wel grappig.

Gisteren was er de 'A&P show'(weet niet waar het voor staat) in town. We gingen met een pony, een geit, een schaap, een lama, 3 konijnen en 2 cavia's daar naartoe. De mensen mochten voer kopen en dat aan ze geven, dus ik heb daar de hele ochtend voor zitten verkopen. Toen waren de beesten zo vol dat ze gewoon niks meer wilden en zijn we maar gestopt met verkopen. Eigenlijk vind ik dat soort verkoopacties maar niks, omdat je zoveel voer in die beesten stopt dat het niet gezond meer is, maar gelukkig is het maar een keer per jaar, en kunnen ze daarna een balansdag houden:P.
Het weer was helaas erg troosteloos, de hele dag regende het gestaag. Vandaag was het ineens weer bloedheet. Ik kon nauwelijks een vinger verroeren zonder dat ik haast verging. Best redelijk wisselvallig dus.
Komende dinsdag ga ik naar Christchurch. Ik belde tante Sophie op, omdat ik dacht dat ze het wel leuk zou vinden als ik een middagje langs kwam, maar toen nodigde ze me uit om bij hun thuis te verblijven. Ik denk dat ik twee a drie nachten blijf, en dan ga weer door richting het zuiden. Vlakbij Dunedin heb ik een nieuw WWOOFadres, op een farm met een paar Schotten, dus dat gaat grappig worden. Daar kan ik vanaf volgende week maandag terecht, dus tot die tijd neem ik lekker een weekje vakantie!

Groetjes van Hanneke

  • 01 Maart 2009 - 07:07

    Hanneke:

    Ik weet niet waarom, maar het kaartje bij dit bericht weet volgens mij niet waar ik ben. Het klopt in ieder geval niet, want hij geeft iets aan op het noordereiland, terwijl ik toch echt op het zuidereiland zit, aan de oostkust...

  • 01 Maart 2009 - 08:45

    T. Joke:

    Ah, wat leuk dat je naar Christchurch gaat. Doe tante Sophie de groeten van mij, Hanneke. Enne...die Schotten: toch wel in rok he?!
    Fijne vakantie!
    groetjes, t.Joke

  • 01 Maart 2009 - 12:32

    Oma:

    Leuk Hanneke en natuurlijk ook fijn, dat je een paar nachtjes bij mijn lieve zus mag logeren. Je weet dat ze heel veel op mij lijkt, dus zo vreemd zal het ook wel niet zijn. Doe ze in ieder geval de hartelijke groeten van mij en geniet van je paar dagen vakantie.Bedankt weer voor je mooie verhaal. Groetjes, knuffel.... oma, ook groetjes van Kees. Doeiii.

  • 01 Maart 2009 - 18:45

    Renate Meijer:

    Hallo Hanneke,

    Leuk om weer wat van je te horen! Je gaat dus verkassen. Fijn dat je een weekje vakantie kunt houden bij je (oud)tante. Daarna ga je dus Schots... Leuk verhaal van die lama's. Eigenzinnige beestjes dus.
    Maart is goed begonnen hier. De krokusjes vliegen de grond uit en ik zag vanmiddag ook al een narcis.
    Dank je wel voor je uitleg van het bekappen. Zo worden wij ook een beetje deskundig hier.
    Veel plezier en tot de volgende ronde maar weer!
    Groetjes, Renate.

  • 02 Maart 2009 - 17:19

    Ellen Damen:

    Bedankt voor je uitleg betreffende het 'bekappen'; tja, we blijven een beetje stadslui, he!
    Wat de Schotten betreft: als ze echt in rok zijn, wees dan gewaarschuwd: officieel dragen ze daar niets onder:-)!
    Doe tante Sophie en oom Frits ook de hartelijke groetjes van mij en geniet van je weekje vakantie!
    Groetjes, t. Ellen

  • 04 Maart 2009 - 19:02

    Iris De Laet:

    Hoi hanneke,
    Het klink echt weer super. Het lijkt me echt grappig dat lamatrekken. Je moet er wel veel geduld voor hebben. Heel veel plezier bij tante sofie!
    En ja ik ken haar niet zo goed maar doe ook van mij maar gewoon de groetjes van mij!
    Van Iris!

  • 05 Maart 2009 - 07:34

    Noortje:

    Hoi hoi,

    Wees blij dat ze je niet ondergespuugd hebben die beesten, dat vinden ze ook nog wel eens leuk. Je bent het poepscheppen een beetje zat dus? Ben benieuwd naar het volgende adres. Goede reis.

    Liefs, Noortje

  • 05 Maart 2009 - 07:34

    Noortje:

    Hoi hoi,

    Wees blij dat ze je niet ondergespuugd hebben die beesten, dat vinden ze ook nog wel eens leuk. Je bent het poepscheppen een beetje zat dus? Ben benieuwd naar het volgende adres. Goede reis.

    Liefs, Noortje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Voor tien maanden ga ik lekker in Nieuw Zeeland rondreizen. Voor wie het nog niet weet, Aotearoa is de Maori naam voor Nieuw Zeeland. Het betekent 'lange witte wolk'.

Actief sinds 21 Aug. 2008
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 18019

Voorgaande reizen:

23 September 2014 - 13 Februari 2015

Onderzoekstage

03 September 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: