Oamaru - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu Oamaru - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu

Oamaru

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

08 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Oamaru

Hoi mensen,

Dinsdag vertrok ik naar Christchurch, waar ik werd afgehaald van de bus door ome Frits. Ze hebben een mooi groot huis in een buitenwijk van Christchurch. De volgende dag ben ik met tante Sophie naar het centrum geweest en hebben we een beetje rondgekeken. De dag daarna ging ik alleen. Toen was er ineens een of ander doedelzakfestival, dus ik heb lekker de hele dag van de muziek zitten genieten.
Vrijdag ben ik met Frits naar het wildlife park geweest. Daar heb ik zowaar mijn eerste echte levende kiwi gezien. Geinige beesten. Het zijn namelijk nietvliegende vogels, die in het donker foerageren. Ik zag hem dus in een donkere ruimte in de dierentuin, waar hij met zijn lange snavel in de grond aan het wroeten was.
Voor de rest hebben we onze avonden doorgebracht met lezen en tv kijken. Ze vonden Eulalia erg leuk toen ik die liet zien, en ik heb ook de video van hun 60 jarig huwelijk gezien in 2005, toen oma hier was en in klederdracht Nederlandse liedjes ging zingen die door niemand verstaan werden. Ik heb erg gelachen, en trouwens ook de conclusie getrokken dat de familie hier ook qua gelach erg op die thuis lijkt.
Gisteren ben ik weer op de bus gestapt, dit keer naar Oamaru, om daar twee nachten te blijven. Oamaru is een klein plaatsje, maar wel de pinguin hoofdstad van Nieuw Zeeland. Iedere avond komen hier honderden pinguins het strand op, helaas heb ik ze nog niet gezien. Verder staat het hier helemaal vol met oude gebouwen. De jeugdherberg waar ik in verblijf heeft van die krakende trappen en een valse piano in de kelder, ik vind het helemaal grappig.
Morgen neem ik de bus naar Dunedin, en die gaat ook nog langs de Moeraki Boulders. Dat zijn mega grote ronde stenen die ergens op een strand liggen, dus dat is best grappig.

Groetjes van Hanneke

  • 08 Maart 2009 - 08:40

    Oma:

    Leuk Hanneke, dat je bij tante Sophie en oom Frits geweest bent. Zo leer je die hele familie aan de andere kant van de wereld beter kennen.
    Wel helemaal herkenbaar he.
    Weer bedankt voor je berichtje.
    Groetjes, knuffel.... oma (ook groetjes van Kees)

  • 08 Maart 2009 - 18:35

    Renate:

    Wat jammer dat je die pinguins niet gezien hebt. Ga je er nog wel een keer heen?Maak je nog veel foto's? Het zou leuk zijn als je er weer eens wat van laat zien. We zijn ondertussen uitgekeken op de al geplaatste foto's, weet je!
    't Lijkt me heel fijn om telkens weer nieuwe dingen te gaan zien. Ik benijd je toch wel een beetje.....
    Groetjes en veel plezier, Renate.

  • 09 Maart 2009 - 12:35

    T.. Joke:

    Hey Hanneke, wat leuk dat je de family gezien hebt. Ja, van dat lachen herken ik wel!
    We hebben een kaart van je ontvangen, dank je wel, vond ik leuk!
    Veel plezier maar weer!
    x t. Joke

  • 10 Maart 2009 - 18:56

    Iris:

    Hey
    Echt weer super leuk!
    Het lijkt me echt leuk om al de pinguins te zien! Nog bedankt voor je kaart die we hebben gekregen! Dat was heel leuk. Ik hoop dat we weer eens wat foto's zien,want ik ben heel benieuwd! Veel plezier! Van Iris

  • 17 Maart 2009 - 20:26

    Carla:

    Hoi Hanneke,
    Heerlijk om weer die mooie verhalen te lezen. Als er een week niets komt, vraag ik me al af; hoe zou het nu met Hanneke gaan daar aan de andere kant van de wereld.Dus; blijven schrijven hoor, je hebt genoeg fans hier, die naar je berichten uitkijken. Veel plezier maar weer !
    Gr. t.Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Voor tien maanden ga ik lekker in Nieuw Zeeland rondreizen. Voor wie het nog niet weet, Aotearoa is de Maori naam voor Nieuw Zeeland. Het betekent 'lange witte wolk'.

Actief sinds 21 Aug. 2008
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 18034

Voorgaande reizen:

23 September 2014 - 13 Februari 2015

Onderzoekstage

03 September 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: