In Henley - Reisverslag uit Henley, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu In Henley - Reisverslag uit Henley, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu

In Henley

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

18 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Henley

Hoi mensen,

Het is weer een tijdje geleden dat ik een verhaaltje heb geplaatst, maar hier is er weer een (hoera!). Nadat ik vorige week uit Oamaru vertrok kwam ik hier op een farm vlakbij Dunedin terecht, werkelijk ‘in the middle of nowhere’. Men fokt hier Kunikuni varkentjes. Kunikuni betekent in het Maori ‘kort en dik’, en dat zijn ze dan ook. Eentje heeft maarliefst twaalf biggen! En allemaal met spikkels. Ze zijn echt enorm schattig!
Afgelopen zaterdag ben ik meegeweest naar de farmers market. Daar moest ik helpen opbouwen zodat er allerlei groenten enzo verkocht konden worden. Daarvoor hadden we al de hele vrijdag voorbereid, groenten plukken en bosjes kruiden in bosjes binden. Omdat er verder weinig te doen was ben ik de stad in gegaan. Daar was ook niet zoveel te doen omdat het pas acht uur ‘s morgens was. Uiteindelijk ben ik naar de chocoladefabriek geweest, ‘Cadbury world’, waar men NZ favoriete chocola maakt. Ik moet zeggen dat de gids heel dom keek toen ik zei dat ik niet wist wat mijn favoriete Cadbury chocola was, aangezien ik het nog nooit gehad had. Nu natuurlijk wel omdat we een paar proefexemplaren kregen!
Zondag ben ik met de andere WWOOFer hier, een Amerikaanse, een lange wandeling gaan maken. We wilden naar de zee lopen, en er was een leuke track door het bos langs de rivier. Helaas eindigde het een beetje in een teleurstelling toen we aan het einde van de track er achter kwamen dat we nog een heel eind moesten voordat we bij de zee konden komen, en daar hadden we geen tijd voor. Verder was het wel een hele leuke dag.
Voor de rest doe ik hier vooral wieden en vechten met nare grasmaaiers en naar gras dat een grasveld voor moet stellen. En natuurlijk wat knuffelen met de biggetjes en de kitten:D.
Ik ga ook weer wat foto's plaatsen, want dat is helaas afgelopen weken niet mogelijk geweest.

Groetjes van Hanneke

  • 18 Maart 2009 - 12:52

    Zussie:

    Haay Sussie,

    Mooie foto's!!
    Coole hoed heb je daar op!! Heb je die daar gekocht of was die van de farm??
    Nog veel plezier in de 'middle of nada noting nowhere'

    Knuffel!!

  • 18 Maart 2009 - 13:13

    René:

    Leuk om weer wat te horen. Het was ook al wel weer even geleden. Leuke foto's. Wieden en schoffelen is ook niet alles, maar als je nu goed oefent met onwillig gras kun je dat mooi, als je weer thuis bent, in de praktijk brengen!
    Groetjes,

    Papa.

  • 18 Maart 2009 - 16:54

    Oma:

    Leuk Hanneke, dat je er een paar foto's bij deed. Je staat er ook nog geweldig op. Je geniet nog steeds enorm en doet ook veel ervaring op. Geweldig.
    Bedankt voor je uitgebreidde verslag.
    Knuffel.... oma

  • 18 Maart 2009 - 17:41

    T. Joke:

    Een chocoladefabriek...mijn grote wens!!! Maar ja...groente is gezonder :-(
    Wied, vecht, maai, knuffel en fotografeer ze! Succes.
    groetjes, t. Joke

  • 19 Maart 2009 - 08:49

    Grote Zussie:

    Hei Zusje,

    Leuke foto's. Succes met het gras en de biggen :P. Ik moet zeggen dat ik door jouw verhalen ook zin krijg naar het andere eind van de wereld te vertrekken.

    Liefs, Noortje

  • 19 Maart 2009 - 18:36

    Joke VM:

    Hoi Hanneke,dank voor de up date. Wat maakt het daar nu allemaal zo speciaal? Wieden, knuffelen, wandelen... Is het gras groener aan de overkant?Dan moet ik ook maar eens gaan kijken. Overigens ook og bedankt voor je kaart.
    Liefs joke

  • 24 Maart 2009 - 14:10

    Renate :

    Hallo Hanneke,

    Gezellig om weer wat van je te horen en nu ook te zien!
    Je staat er gekleurd op en leuk ook. Zo te zien lijd je niet onder al dat gereis en getrek en het werk op velerlei gebied!
    Ik kijk al weer uit naar je volgende berichten.
    Groetjes,
    Renate.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Voor tien maanden ga ik lekker in Nieuw Zeeland rondreizen. Voor wie het nog niet weet, Aotearoa is de Maori naam voor Nieuw Zeeland. Het betekent 'lange witte wolk'.

Actief sinds 21 Aug. 2008
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 18031

Voorgaande reizen:

23 September 2014 - 13 Februari 2015

Onderzoekstage

03 September 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: